2011. május 29., vasárnap

Màjus 21-22 - Cinque Terre + Bònusz: Genova by night

Jò koràn kezdodott ez a nap is: 5-kor volt a talàlkozò az àllomàson, ehhez nekem 4.15-kor fel kellett kelnem. A reggeli tornàt letudtam a buszhoz valò rohanàssal, ami mint utòbb kiderult felesleges volt, mert a busz kèsett...A kèsobbi bezzeg idoben jott, amin talàlkoztam Veràval. Mindketten frissek ès udèk voltunk! :)
Az pàlyaudvaron szèp lassan osszegyult a kis csapatunk, ami rendkìvul vegyes volt, ha azt nèzzu,k ki honnan jott: rajtunk kivul voltak olaszok, brazilok, nèmetek, egy lengyel ès egy cseh làny, egy francia. valamint egy spanyol fiù.
Focaccia al Pesto: ez errefele olyan, mint nàlunk a làngos, van tobbfèle ìzesìtèsben is
Riomaggiorèig 4,5 òra volt az ùt, ami fèlig alvàssal, fèlig ismerkedèssel telt. Màr mikor odaèrtunk, megmutatkozott az, ami miatt eddig kerultem a csoportos utakat: elszòrakoztunk kb. egy òràt a kajavàsàrlàssal + szervezok nem tudtàk, hogy hol kell megvenni a jegyet a nemzeti parkba, mi szòltunk nekik, hogy talàn nem a vonatpènztàrnàl kellene...
Az tùraùt  Riomaggiorètòl Monterossoig 9 km. Az elso szakasza, a Via dell"Amore a lekonnyebb ès a legszebb, ide mèg turacipo sem kell. Egy-kèt helyen màr elojott a tèriszonyom, pedig itt mèg nem is tudtam, hogy kèsobb mi vàr majd ràm.
A Via dell"amore Riomaggiore ès Manarola kozott
Màr a jegyvàsàrlàsnàl làttuk, hogy a Manarola ès Corniglia kozotti szakaszt valami omlàs miatt lezàrtàk, de csak Manarolàba èrve dontottuk el, hogy nem a 2 perces vonatutat vàlasztjuk, hanem a 2.5 òràs kerulot...Ez volt a legdurvàbb rèsz: hegyre fel, hegyrol le, mindezt kb. 35 fokban! De cserèbe gyonyoru kilàtàs nyìlt a tengerre ès a kèt falura. Az volt a szerencsènk, hogy ùtkozben tobb helyen is volt kùt, ahol egy kicsit fel tudtunk frissulni.
A hàttèrben Corniglia: kicsit meredek, nem? :)




Corniglia volt az elso falu, amit rendesen meg is nèztunk. Itt vettem mèg egy focacciàt, mert elèggè alàbecsultem az èhsègemet, amikor azt hittem mèg otthon, hogy 3 szendvics ès 2 croissan elèg lesz... A Corniglia-Vernazza szakasz sem volt èpp piskòta, egyszer meg is csùsztam ès megràndult a bokàm ,de komolyabb dolog nem lett belole. Itt màr elkezdett fàjni a fejem, ezèrt Vernazzàba èrve ùgy dontottem, hogy mèg egy 1.5 òràs szakaszt nem vàllalok be, hanem az utolsò rèszen inkàbb vonattal megyek. Rajtam ès egy sràcon kìvul mindenki a sètàt vàlasztotta, de ez kulonosebben nem èrdekelt. 
Vernazza: ez a falu lett vègul a kedvencem
Az is szerepet jàtszott a dontèsunkben, hogy szerettuk volna normàlisan megnèzni Vernazzàt, mert a tobbieknek erre nem volt lehetosèguk, a kerulo miatt ugyanis szorìtott minket az ido. De hàt nem Cinque Terrès kiràndulàs az, ha 5 falubol 2-t nèzunk meg normàlisan...
Eper+grapefuit fagyi igazi gyumolcsbol
Itt màr nem birtam tovàbb, ès vettem egy fagyit, mert annyira meleg volt. Imàdom az olasz fagyit! Fèlek, hogy a nyàron erre fog elmenni a kajapènzem! :)
Mivel volt idonk, normàlisan korbejàrtuk a vàrost, sot èn mèg egy panoràmateraszra is felmàsztam, ahol egy kis torony is volt. Innen a falu minden pontjàt be lehetett làtni.
Monterossoba èrve nem birtam ki, hogy ne kèrdezzuk meg mi is az a szràjk, ami mindenhol ki volt ìrva. Kozoltèk velunk, hogy Genovàig valoszinuleg eljutunk, de 9 utàn nem indulnak vonatok, ìgy azt nem tudjàk megmondani, hogy onnan tovàbb tudunk e menni...Kozben pont hìvott Vera, hogy màr àtèrtek ok is Monterossoba, elmesèltem a helyzetet ès mondtam, hogy a szervezokkel beszèlje màr meg. Pàr perc mùlva visszahivott, hogy egyelore keressuk meg oket, a parton vannak valahol...Na, ez kb. fèl òra volt...Mire odaèrtunk, kiderult, hogy ok is kuldtek egy sràcot az àllomàsra, aki mèg a vonatot is tarotta nekunk, hàtha jovunk (ezzel gond nèlkul hazaèrtunk volna), de a szervezoknek csak az volt a fontos, hogy legyen bor ès pizza...Vègul èpp, hogy elèrtuk a kèsobbi vonatot is, de jegyunk az nem volt...nem szeretem az ilyet, de vègul mègis orultem neki, mert kiderult, hogy a sztràjk miatt nem kèrik!
Genovàba èrve megpròbàltuk kiderìteni, megy e mèg busz, de 10 òra is elmùlt, ìgy nem ment semmi...Kezdetben bizakodtunk, mert a Torinòba indulò vonathoz nem ìrtàk ki a "sztràjk" szòt, de vègul nem indult el...Ez azt jelentette, hogy az èjszakàt Genovàban kellett toltenunk. A pàlyaudvaron is elment sok ido a szòrakozàssal, hogy akkor most merre menjunk ès hogyan, de ez jellemezte az egèsz èjaszakàt. Ultunk szokokùt elott, a kikotoben, templom lèpcsojèn stb. Mèg az elejèn leultunk egy fiatalokkal teli tèren egy ètteremhez inni. Azaz a tobbiek ittak, nekem mèg kicsit fàjt a fejem, ìgy csak egy kàvèt kèrtem. Tegyuk hozzà, hogy egy sor 3,5 Euroba kerult...
Genova kicsit kiàbràndìtò volt, de nem csak azèrt, mert èjjel màszkàltunk. Persze voltak szèp rèszekl pèldàul a kikoto, de a legtobb kis utcàcska koszos volt, a hàzak vakolata omlott stb. A kàvèzàs utàn a kikotonèl megszàlltunk egy jàtszòteret: ez volt az èjszaka legviccesebb rèsze. Azt is mondhatnàm, hogy mèg èlveztuk is. :)
Hajnali nemtudomhànyra, talàn 4 korul lehetett, visszementunk az àllomàsra ès beultunk a peronon lèvo vàroterembe. A horkolàsokbòl, szuszogàsokbòl gondolva voltak akik jòt aludtak mèg egy szèken is, èn hàla nekik, szinte alig valamit. Reggel Vera hozott egy friss, meleg croassant, miutàn kinyitott a pèksèg. Ennèl jobban akkor màs nem is kellett nekem! Miutàn megettuk, elmentunk mosdòba...Nagyban beszèlgettunk a katasztrofàlis szervezèsrol (kb. nekunk kellett az ismeroseinket telefonon keresztul zaklatni, hogy nèzzenek buszt, vagy hogy melyik vonat indul majd, mert ok ultek a  fenekukon...), amikor egyszer csak a hangosbemondòban meghallottuk, hogy "...Torino-Porta Nuova". Felkaptuk a cuccainkat ès sprinteltunk egy nagyot keresztul a pàlyaudvaron, mire megtalàltuk a tobbieket, akik szintèn a bemondott vàgànyhoz igyekeztek. Jott is egy Euronight vonat...Kicsit aggodtam, mert ezekre duplàja a jegy(mi meg elore nem vettuk meg, mert nem tudtuk melyik vonat fog elindulni egyàtalàn), de a kalauz csak nem jott...ìgy legalàbb ingyen megùsztuk a visszautat. Azt mondanom sem kell, hogy hely alig volt, de arra a pàrra, amik a fulkèkben voltak, a "szervezok" pattantak be elsokènt...Kivul szerencsère volt pàr lehajthatò ulès nekunk àtlagos foldi halandoknak is...
Vègul vasàrnap reggel fèl 9-re èrtem a koliba, ahol mèg làtszottak az èjszakai buli nyomai. Egy gyors zuhany utàn pàr òràra lefekudtem aludni, de kora dèlutàn fel is keltem, hogy nèzzem a Forma 1-et ès hogy kèpeket vàlogassak. Este aztàn eldontottem, hogy a màsnap reggel 8-kor kezdodo òràt a korulmènyekre valò tekintettel  kihagyom...
Igy, tobb nap utàn nagyjàbòl ugyanazt gondolom, mint a kiràndulàson gondoltam. Az jò volt, hogy olyan helyekre jutottam el, ahova egyedul biztosan nem mertem volna felmenni, Genovàt sem làttam volna egyedul èjjel, de az a bizonytalansàg, hogy fogalmunk sem volt, mikor èrunk haza, mert a kedves olasz "baràtainkat" kulonosebben nem èrdekelte, az nagyon rossz volt. Utòlag persze az is kiderult, hogy a sztràjkròl is tudtak, ìgy nem èrtettuk, hogy akkor mièrt nem jottunk el a koràbbi vonattal. Mèg jò, hogy ez volt az utolsò kiràndulàs, amit szerveztek (nem mintha tobbre elmennèk...:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése