2011. május 14., szombat

Május 9-10 - Az olasz előadás

A hétfői római koros órán nem sokat tudtam írni, mert a tanár nagyon pörgette a diákat. Óra után odamentem hozzá, hogy akkor mi a helyzet a kötelezővel. Azt mondta, ő elküldte az emailt, de úgy látszik, hogy nem kaptam meg. Abban maradtunk végül, hogy ma délután elküldi. Délután végig otthon voltam és befejeztem a másnapi olasz prezentációra a szöveget, majd elmentem kinyomtatni. Fél 3 körül meg is jött az email a könyvcímekkel. Elsőre jól hangzottak, de ez az érzés csak pár percig tartott. Első dolgom az volt, hogy megnézzem megvan e az egyetem valamelyik könyvtárában: természetesen nincs! Aztán rákerestem a neten, ez volt a második sokk: mind a kettő kb. 450 oldal, igaz, hogy egyiknek csak a fele kell (az olaszoknak egy 300 oldalas könyv van feladva...)! Keresgéltem, hátha rábukkanok és le tudom tölteni, de nem sikerült. Na ekkor már a kétségbeesés kerülgetett, mert nem hittem el, hogy nem direkt csinálja...Ennyit akkor sem lenne időm megtanulni, ha csak ez az egy vizsgám lenne júliusig, de az olasszal együtt van még kettő. Apropó olasz, ez az utolsó reményem! :)
Este nem volt időm az előadás szövegét tanulni, mert a hosszúra nyúlt a webkamerázás+aztán meg éjfélig az előadásra csináltam a ppt-t.
Kedd reggel beszélni akartam a tanárral, hogy találjunk ki valami mást, de sikerült elaludnom. Annyira fáradt voltam tegnap, hogy szerintem elfelejtettem felvenni a telefonomon a hangot és ezért nem csörgött. 7 helyett csak 10-kor ébredtem fel. Fél 5-ig szinte végig az olaszt olvasgattam és próbáltam memorizálni a kifejezéseket, de nem igazán sikerült, annyira izgultam. Idegenek elé kiállni olaszul beszélni, amit folyékonyan nem tudok...
Még a prezentáció előtt találkoztam Andreával, aki segített kikölcsönözni egy könyvet a régészeti könyvtárból(ami a római koros vizsgára az olaszoknak kell). Nem egyszerű itt ez...Arra  számítottam, hogy két hétre lehet kihozni, hasonlóan a töris könyvtárhoz, de nem, csak 1-2 órára viheted el fénymásolni. Ezért gyorsan elugrottunk a koli melletti fénymásolóba, ahol kicsinyítve a 1/3-át sikerült lemásolni. Alig látszik, olyan picik a betűk, de normálisan eléggé drága lenne. Közben sokat beszélgettünk, főleg az egyetemi/vizsgarendszerről próbáltam megtudni minél többet. Kiderült, hogy nem szereti a római kort! Számomra ez nagyon furcsa, hogy valaki, aki itt él nem szereti!
Miután visszavittük a könyveinket, gyorsan hazaugrottam, mert a nagy sietségben az olasz tankönyvemet a koliban felejtettem. Beérve a suliba már nagyon kész voltam, de szerencsére előbb megjött Dia, majd Ramóna és Eszti, akik kicsit jobb kedvre derítettek. Persze nem csak én hagytam a vizsga előtti utolsó órára az előadást, hanem rajtam kívül még vagy 5-6 ember. Megkérdeztem a tanárt, hogy ugye lehet nézi a jegyzetemet, erre azt mondta, hogy "Most még igen...", majd hozzá tette, hogy csak viccelt (nem volt vicces :)! Előttem volt egy lány, aki pár mondatban összefoglalta az egészet, így már nem aggódtam annyira. Legalább ott volt a papírom, amit nézhettem. Végül bele-bele olvasva egész normálisan elmondtam. Utánam volt olyan, aki szinte felolvasta az egészet. A tanár is boldog volt, mondta, hogy örült, hogy végre két mondadtnál többet beszéltem.
Mivel én is megkönnyebbültem, hogy túl vagyok rajta, így bár előtte nem terveztem, végül a menzára mentem vacsizni, ahol lazacot ettem csicseriborsós-babos-lencsés körettel. Ahhoz képest, hogy otthon mennyibe kerül a lazac, jó nagy szeleteket adtak!
Este csak nem sikerült korán lefeküdni, mert a Facebookról megtudtam, hogy épp megy az Eurovíziós-dalfesztivál elődöntője. Wolf Kati előadásáról a netes közvetítés akadozása miatt pont lemaradtam, de visszajátszásban mutatták párszor. 11 körül aztán kiderült, hogy továbbjutottunk! Megérte fennmaradni! :) Szombaton már biztos nem felejtem el az elejétől nézni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése