2011. május 8., vasárnap

Május 4 - Óra, könyvtár, pihi

Nem tudom hogy fogom megszokni ezt e hétfő-kedd-szerdai 8 órás kezdést. Valószínűleg kell majd pár cappucino hozzá, de végül is csak 5 hétig kell még órára járni. Ebéd előtt még beugrottam a könyvtárba, hogy kivegyek két könyvet. Az egyik még az előző vizsgára való kötelező könyv volt az olaszoknak, de úgy gondoltam, hogy nekem is jól jöhet még. A másik meg a The Lombards c. könyv. Az olasz változata kell az egyik mostani órámra az olaszoknak, azt hittem, hogy nekem is ezt fogják feladni. A könyvtárban viszonylag simán ment minden. Olaszul próbáltam intézni a dolgokat és sikerült. :) Itt sajnos csak két hétre lehet egy könyvet kivinni és mivel komolyan veszik azt, hogy egyszerre csak 15%-ot másolhatsz le belőle, ezért a könyvtárból rögtön a fénymásolóba mentem, ahol addig másoltam, míg lemerítettem a kártyám egyenlegét. Így egy 10 Eurós kártyát még kell vennem, de remélem azzal már kihúzom a félévet.
Hazaérve az emailjeim között várt a meglepetés: Prof. de Vingo válaszolt az egy hete küldött emailemre!!! Persze azt nem írta meg, amit kérdeztem, vagyis hogy mi a kötelező a következő vizsgára, csak annyit, hogy átvehetem a "cuccot" Prof. Negro Ponzitól, akinél papíron az órám van. De a nyári ásatásról végre megtudtam egy-két konkrétumot. Augusztus végére-szeptember elejére 3 hétre van még szabad helyük, a szállást+ellátást az itteni tanszék fizeti és valahol Genova környékén lesz. Az időpont kicsit megbonyolítja a dolgokat, mert én úgy gondoltam, hogy júliusban szeretném letudni, hogy ne kelljen visszajönnöm. Ezért Anyuval egy rögtönzött webkamerás beszélgetést hoztunk össze, hogy megbeszéljük a dolgot, és abban maradtunk, hogy mivel otthonról nincs olyan ásatásról tudomásom, ahova tuti mehetek, így fogadjam el. De úgy is csak akkor hiszem el, hogy összejön, ha már odasültem a római villa falaihoz a 40 fokban. :)
Ebéd után múzeumba akartam menni, de mivel megjött a rossz idő és eléggé fáztam kinn, ezért inkább itthon maradtam és másnapra halasztottam a múzeumozást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése