2011. május 18., szerda

Május 11 - Metrózás 1.

Szerdán a reggeli óra után odamentem a tanárhoz, hogy megbeszéljük miből is vizsgázzak majd. Mikor közöltem vele, hogy azok a könyvek amiket kért, nincsenek meg Torinóban, meglepetten nézett. Így egyelőre abban maradtunk, hogy próbáljak meg keresni egy olyan angol nyelvű könyvet, ami a korai római régészettel/művészettel foglalkozik.
Amint hazaértem, az volt az első dolgom, hogy megnézzem a könyvtár online katalógusát. Persze egy olyan könyv nem volt, ami jó lett volna, max. franciául...Ezután a neten folytattam a keresést, hátha le tudok valamit tölteni, de a japántól a thaiföldi művészetről szóló könyvekig találtam mindent, csak Rómásat nem...
Ebéd után folytattam a keresést még egy ideig, de aztán elegem lett az egészből, meg szép idő is volt, így inkább nekivágtam a fényképezőgépemmel a városnak. A taktika az volt, hogy metróval megyek és kiszállok annyi megállónál, amennyinél kedvem van. Egy határozott cél volt csak: a Google térképen láttam, hogy két megálló között van egy park (Parco Tesoriera) egy villával, így ebbe az irányba indultam.
Busszal elmentem a vasútállomásig, ahol vettem egy cappucinos shaket, onnan pedig metróval a Rivoli megállóig mentem. Ez egy szép, ovális alakú tér, ahonnan 8 irányba lehetett menni. Szerencsére volt egy térkép az aluljáróban, ahol megnéztem az irányt, aztán hamar odataláltam a parkba. Szép, gondozott volt az egész, de a villán kívül nem volt itt sok minden, így hamar tovább mentem.
A többi állomásnál szintén nem láttam semmi extrát, tipikus olasz külvárosi negyedek voltak. A legemlítésreméltóbb dolog egy hirdetőtábla volt a végállomásnál, ami szerint erre 2002-2006 között egy 157 síros langobard temetőt tártak fel (necropoli longobarda di Collegno néven fut).
A nap további részében a szokásos esti programokon kívül (mint vacsi, webcam és blogírás) más nem történt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése