2011. május 24., kedd

Május 17 - Az olasz vizsga...

A napot két szóban össze lehetne foglalni: tanulás és izgulás! Óra után, ahogy hazaértem, 10-től délután 5-ig egyfolytában a nyelvkönyveket olvasgattam. Csak egy gyors ebédre ugrottam le a menzára. Ha csak egy sima olasz kurzus lenne nem izgultam volna ennyire. De mivel kreditet adnak érte, és ha ez sikerül, nem kell megcsinálnom a lehetetlennek tűnő római koros vizsgát, így eléggé nagy tétje volt a dolognak.
Az első teszt, a szintfelmérő 3 ponttal volt a minimális szint alatt. A második, amit félidőben írtunk meg 3 ponttal fölötte és a tanár is azt mondta, hogyha az sikerült, ezzel nem lesz baj. De akkor is aggódtam, mert az elsőre pl. készültem, a másodikra meg szinte semmit.
Napközben természetesen a gép előtt ültem, így tanúja  voltam az újabb Facebookon terjedő "betegségnek"(csúnyábbat akartam írni, de nem akarok senkit sem megsérteni). Sokakhoz hasonlóan az én üzenőfalamat is elárasztották a "Nem tetszik gombos" bejegyzések. Az ilyeneket sosem tudom megérteni komolyan...A másik gyöngyszem, amikor egy női nemiszervet ábrázoló kép jelenik meg, gondolom az is valami spam/vírusféle. Mindent elmond arról, aki rákattintott! Főleg lányoknál vicces...XD
Az olaszra visszatérve: mikor menni kellett, akkor még minden rendben volt. A hallgatósból szokás szerint nem sokat értettem, de a két feladatból együtt nagyjából ki lehetett következtetni a jó válaszokat. A szövegértőssel sem volt különösebb gond. Ahol viszont bepánikoltam az pont a nyelvtanos rész, pedig erre gyúrtam...Míg az előzőben az majdnem hibátlan lett, most sikerült olyan típusú feladatokat összeválogatnia a tanárnak, hogy halvány lila gőzöm se legyen az egészről...Vera rendes volt, próbált többször segíteni, de ránk szóltak, meg a végén a tanár is odajött és megpróbált egy-kettőnél rávezetni a válaszra, de már annyira össze voltam zavarodva, hogy az irós rész is alig ment. Pedig  elsőre tetszett: azt a feladatot választottam, amiben megadott szavakat kellett beleírni a fogalmazásba, mint például "Gli Alpini", bor, éjszaka...:)
Hazafele menet kb. a sírás határán voltam, mert csak arra tudtam gondolni, ha ez sem sikerült, hogy fogok szóban levizsgázni olaszul...
Este azért valamennyire megnyugodtam, csak rossz  volt tudni, hogy még 3 nap, mire kiderül az eredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése