2011. május 19., csütörtök

Május 12 - Moncalieri

Csütörtökön nem kell korán kelni, ezért reggel, még óra előtt lett volna időm blogot írni, de persze ahogy az lenni szokott, valami megint közbeszólt: most épp a technika. Volt, hogy be sem tudtam lépni, ha meg igen, akkor azt írta ki, hogy nincs blogom, csináljak egyet...Így az egész reggel elment a probléma okának kiderítésével...
Óra, majd ebéd után egy Torinó melletti kisvárost, Moncalierit látogattam meg. A busz a kolitól nem messze indult, és kb. 30-40 perc alatt ki is értem. Térképem az persze nem volt, de aztán találtam egyet közvetlen a centrumba vezető út mentén.
Sikerült pont szieszta időben érkezni, aminek kifejezetten örültem, ekkor ugyanis minden zárva van és emberek is alig vannak az utcán (max. elszánt turisták, akik bírják a hőséget, mint én:). Eddig csak egy képet láttam a városról, és azon is csak a kastély volt rajta. De nagyon tetszett! Mintha nem is északon lennék, hanem valahol Olaszország közepén: dombra épült óváros, szűk utcák, dóm tér és a legmagasabb pontján ott volt a kastély.
Először a környékét néztem meg, ahonnan szép kílátás nyílt Torinóra. Eredetileg nem terveztem, hogy bemegyek a kastélyba (annyi van ugyanis Torinóban és a környező városokban, hogy mindet megnézni  kisebb vagyon lenne...), de mivel "csak" 5 Euro volt a belépő és épp indult egy csoport, ezért végül megnéztem. Az idegenvezetés olaszul volt (egy fiatal srác tarotta ;), ezért sokat nem értettem. Amikor a Savoiai-család történetét mesélte, azt már tényleg nem tudtam követni. A kastély nagy része sajnos el van zárva a nyilvánosságtól: vagy azért, mert itt van a Carabinierik (olasz csendőrség) egyik központja, vagy mert épp felújítják. 12-13 szobát lehetett így csak megnézni, amikben egykor Maria Letizia hercegnő lakott (II. Viktor Emánuel unokája). A Palazzo Reale pompája után ez a kastély kicsit szerényebbnek hatott, de azért megérte eljönni. A végén még egy kis régészeti kiállítás is volt pár tárggyal, amik a kastély ásatásai során kerültek elő.
Mire vége lett a vezetésnek, már a szieszta is elmúlt, ezért a főtéren lévő mindkét templomot kinyitották, így ezekbe is be tudtam kukkantani. A buszhoz menet pedig találtam egy harmadik, kisebb templomot, aminek az alapításáről állítólag már a 12. század végéről is vannak adatok. Ezt egy helyi bácsi is igyekezett bizonygatni, mikor megállt mellettem a BMW-jével, mert azt hitte, hogy újságíró vagyok! :)
 Este még szórakoztam egy sort a bloggal, de csak nem akart megjavulni, így elnapoltam az írást...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése