2011. június 1., szerda

Màjus 23-24 - Parco del Valentino, bevàsàrlàs, Chieri

Hètfo reggel aztàn nem is mentem be òràra, hanem aludtam kb. 9-ig. Nagyjàbòl sikerult kipihenni a hètvègi kalandokat, de azèrt a nap folyamàn az ismerosok àltal Facebookra toltogetett fènykèpekrol mindig eszembe jutott, hogy mennyire kòmàs voltam vasàrnap hajnali 4-kor Genovàban.
Mivel ezt a napot a regeneràlòdàsnak szenteltem, ìgy ebèd utàn àtoltoztem a napozòs ruhàmba ès kimentem a parkba fotoszintetizàlni. :) Jòl esett csak ulni a jò levegon ès hallgatni a zenèt. 
Kèt òràt maradtam, aztàn elmentem abba a boltba bevàsàrolni, amit mèg mùltkor a gazdasàgi karròl hazafele jovet làttam. Nem volt rossz dontès, mert gyumolcs-zoldsèg fronton, ès a sajàt màrkàs àruk terèn egèsz olcsò, de pèldàul ha tèsztàt, tèsztaszòszt, vagy croissant akarok venni, maradok a kozeli LD-nèl. Viszont vègre csinàltam kèpeket. Eddig nagyon nem volt rà lehetosègem, mert àltalàban nem szeretik, ha boltban fotòznak, de a "frutti di mare", vagyis a tenger gyumolcseis rèszleg megorokìtèsèt nem akartam kihagyni. Most a gèpem miatt montàzsokat nem tudtam csinàlni, ezèrt omlesztve jonnek a kèpek.







 Az utolso kèpen nem a normàl banàn, hanem az alul lèvo mini vàlatozata, a "bananito" az èrdekes. Szerintem èdes :), csak kàr, hogy 3x annyiba kerul, mint a normàl, ìgy nem vettem.
A bevàsàrlàs legfobb cèlja az volt, hogy megpròbàlkozzak a korozott elkèszìtèsèvel. Kezdettol fogva kètelyeim voltak a dologgal kapcsolatban, mivel hogy a ricotta csak majdnem tùrò, a natùr joghurt meg csak majdnem tejfol (vajat nem akartam venni, mert akkora kiszerelèsekben vannak, hogy annyit 1 hònap alatt nem eszek meg...).
Otthonròl hoztam mèg pirospaprikàt, vettem hagymàt ès kenyeret, ìgy az osszetetvok megvoltak. Màr a ricotta kibontàsànàl làtszott, hogy àllagra kozelebb àll a sajtkrèmhez, de vègul csak finom dolog sult ki az egèszbol. Kinèzetre tènyleg nem sok koze volt a vègeredmènynek a korozotthoz, de ìzre meglepoen finom lett. A kis hazai csìposkolbàsz ràadàsul mèg jobban feldobta a vacsoràt.

Kedden màr sikerult betalàlnom az egyetemre is. Annak ellenère, hogy elèg sok mindent nem èrtek az òràbòl, azèrt szeretem, mert a ppt-k, amiket vetìt a tanàr, elèg làtvànyosak, ès sok olyan freskò, szobor, èpulet van benne, amit làttam a ròmai kiruccanàsom soràn.
Ora utàn elmentem egy szomszèd kisvàrosba, Chieribe. Mèg a csokifesztivàlon szereztem ròla tèrkèpet, aztàn a neten is làttam, hogy szèp, ìgy gondoltam megnèzem. A busz ùt ide sem kèt perc volt, ràadàsul a sofor a kanyargòs utakon elèg durvàn vezetett, de csak sikerult egyben megèrkezni. Tettem egy sètàt a belvàrosban, kozben vettem fagyit, majd vègul felmàsztam egy dombra, ahol egy templom àllt ès ahonnan az egèsz vàrost be lehetett làtni. Egy kisvàroshoz kèpest nagyon sok templomot làttam, de persze egybe sem sikerult bejutni.




Miutàn haza èrtem, erot vettem magamon, ès vègre beadtam modulon a kedvezmènyes vizsgarend kèrelmeket. Kìvàncsi vagyok, hogy mennyi ido, mire elbiràljàk, de nem hiszem, hogy bàrmi problèma kozbejohet (remèlem :).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése