2011. március 24., csütörtök

Március 17-18 - Unitá d'Italia & pihenés

Már Rómában is láttam a nagy készülődést, így gondoltam, hogy lesz valami ünnep itt, de azt nem tudtam, hogy mikor és pontosan mi. Előző este rákerestem neten, de van ahol 17-ét, máshol 18-át írtak ünnepnapnak . Mivel itt lakok Torinó legnagyobb terének a közvetlen szomszédságában, ezért mindent hallottam a 16-án este elkezdődött buliból...Éjfélkor kezdtek el tüzijátékot lövöldözni+a tömeg itt vonult az ablakom alatt, így csak fél  2 fele sikerült elaludnom. Az olaszok ekkor Olaszország egyesítését ünneplik, aminek most volt a 150. évfordulója. Ráadásul miután 1861. március 17-én II. Viktor Emánuel kihirdette az egységes olasz államot, Torinó lett az első főváros. Ezért is volt itt ekkora buli. Azt sem tudtam, hogy akkor most lesz e órám, vagy sem, mert azt olvastam, hogy ilyenkor minden zárva, de egy másik olasz kurzusnál meg az volt írva, hogy lesz óra. Így elsétáltam reggel az egyetemre, de zárva volt. Ezt még megemésztettem valahogy, az már rosszabb volt, hogy így menza sem volt és a boltok  is zárva voltak. Márpedig nagyon rákészültem a finom, főtt kajára, de így várnom kellett egy napot. Az otthoni készletek is kiürültek, így maradt a zacskós leves, joghurt és a hideg kaja erre a napra is. Nem mentem ki az ünnepségekre, mert inkább pihentem, a lábam még mindig fájt itt-ott a sok mászkálástól. Legalább így volt időm blogot írni és a képeket rendezgetni.
18-án, pénteken minden visszatért a rendes kerékvágásba. 10-re mentem órára, ahol elcsíptem egy mondatot, miszerint a következő két csütörtökön nem lesz megtartva a kurzus. Most meg a 2 óra helyett csak egyet tartott meg a Tanárnő, így még ebéd előtt elmehettem a havi nagybevásárlást elintézni. 18 Euro volt, de jó sok mindent vettem. Ebéd után elmentem még az Erasmus irodába papírokat intézni, majd este 6-kor olaszra. Vicces volt, mikor órán odajött a tanár, hogy szeretnék e vizsgázni vagy sem, mert aki vizsgázni akar, annak a belépő, hogy tartania kell egy 3 perces előadást a saját országa oktatási rendszeréről. Magyarázott még ezt-azt, de nem mindent értettem. De mikor elmondtam neki, hogy nem világos amit mond, rendes volt és elmondta máshogy, így csak sikerült nyugtáznom, hogy vettem az adást :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése