2011. július 2., szombat

Június 25-27 - Vizsgapánik, 3. felvonás

Mivel viszonylag időben elkezdtem a fordítást, most sikerült is a végére jutnom, így a vizsga előtti pár napra "csak" az maradt, hogy amennyiszer belefér, át tudjam olvasni, hogy memorizáljam a szavakat, információkat. Mindkét könyvnek amit kaptam megvolt a maga szépsége és nehézsége: az angolt egész jól értettem, viszont annyira sok új nevet, kifejezést tartalmazott, hogy azért nem tudtam normálisan megtanulni, az olasszal meg az volt a problémám, hogy bár nagyjából értettem az egészet, de még át kellett fordítani angolra, mert volt elég sok szakkifejezés, amit nem tudtam hogy van angolul. Ehhez a szótár mellett a neten kerestem a langobardokról szóló angol szövegeket, hogy azokat átolvasva hátha rám ragad valami.
Hogy mindezt bírjam, a koffein bevitelt is növelni kellett: reggel egy kávé, ebéd után, majd vacsora után pedig egy-egy energiaital volt a napi adag. Sajnos így sem sikerült elégszer átolvasni (mondjuk nincs is olyan vizsga, amire eleget lehet készülni), főleg az angol, településtörténetes könyv miatt izgultam, mert az 5/2 tanulmányt kivéve szinte teljes homály maradt az egész...
A tanuláson kívül tényleg nem történt semmi ebben a három napban, ezért inkább jöjjön megint egy finom menü a menzáról. A tészta pestos tészta parmezán sajttal, a második padlizsán paradicsom szósszal megkenve és mozzarellával a tetején, hozzá pedig párolt zöldbab paradicsomszószban. Korábban nem voltam oda a padlizsánért, de itt valahogy nagyon megszerettem a cukkinivel együtt. Desszertnek pedig gyümölcssalátát választottam. Kár, hogy ritkán van ilyen, mert ez a kedvencem a gyümölcsök/desszertek közül.
Hétfő estére a szokásos vizsga előtti állapotba kerültem, nagyon nem bírtam magammal és már csak abban bíztam, hogy a tanárnő inkább az olasz irodalmat fogja előnyben részesíteni és értékeli, hogy bejártam az órákra. Végül kedden csak hajnali 3-kor sikerült lefeküdni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése