2011. július 24., vasárnap

Július 9 - La Spezia, Portovenere + Cinque Terre megint

Amikor az Udinét, Ravennát...érintő kirándulást terveztem, el kellett gondolkoznom, azon, hogy hova is szeretnék még elmenni míg itt vagyok. A vonatbérlet miatt volt fontos, hiszen nagyon nem mindegy, hogy a jegy 20 vagy 38 Euroba kerül. Egy 5 napos bérlet lett volna az ideális, de mivel olyan nincs, csak 3, 4, 6 és 8 napos, így végül egy hat naposat vettem, hogy akkor még valahova el tudjak menni . A meglátogatható helyek száma viszont igencsak véges, hiszen kevés olyan város van, ami  1 napon belül megjárható, érdemes is érte több, mint 8 órát vonatozni, és többe kerül 21 Eurónál a vonatjegy.
Mivel a májusi Cinque Terrés kiránduláson nem sikerült mind az 5 falut megnézni, viszont beleszerettem a tájba, ezért úgy döntöttem  hogy visszatérek oda. Persze a túrát most nem vállaltam be, helyette inkább egy másik várost, Portovenerét szerettem volna megnézni és egy kicsit fürdeni a tengerben, ami a múltkor szintén elmaradt.
Az 5,20-as vonathoz nem volt könnyű felkelni, ráadásul az út is szenvedés volt. Majd megfagytam, állandóan megálltunk és nem haladtunk sehova, ráadásul az idő sem tűnt valami bíztatónak, amerre csak néztem, be volt borulva. Végül is ahogy a mentetrendben meg volt írva. 10-re pontban La Speziába ért a vonat. Innen a buszmegállóhoz siettem, mert csak 14 percem volt, hogy átérjek, de egy helyen rossz fele indultam, így viszont nem volt esélyem elérni buszt, ezért közben egy templomba is bementem, mondván, hogy van időm.
La Spezia
A buszmegállóba érve jegyet sem tudtam venni, mert jött is a busz, így kénytelen voltam a sofőrnél dupla áron megvenni a jegyet Portovenerébe. Kb. 30 perc alatt oda is értünk, ekkor még mindig borult volt az ég, de néha már ki-kisütött a nap.
Portovenere
 Először a vár fele indultam el. A belépésért fizetni kellet, de 2,5 Euróért úgy gondoltam megéri, csak aztán még elkértek 80 centet pluszban, mert volt 1 kiállítás is. Ezzel is úgy voltam, hogy jól van, biztos a vár történetéről van valami, művelődjünk...De nem arról volt, hanem valami modern "művészetes"kiállítást" rendeztek be az egyik teremben. Azért van mind a "művészetes" és a "kiállítás" szó idézőjelben, mert szerintem kicsit túlzás, hogy pár műanyag tárgyból összetákolt szobrot és 2-3 darab 1-1 vonalból álló képet elhelyezünk egy teremben, akkor azt modern művészetnek nevezzük. 
Pláne túlzás egy forintot is elkérni ezért....
A "kiállítás"
Egész hamar megnéztem a várat, ezután a part, és a félsziget végén található San Pietro templom felé indultam. Épp egy esküvőt tartottak a templomban, le is fényképeztem a párt, mert a menyasszony ruhája nagyon tetszett. Én is szívesen tartanám itt az esküvőmet! :)
Portovenere
A parton visszasétáltam a buszmegállóig, ahol megvettem automatából normál áron a jegyemet, és beszaladtam egy boltba valami hűtött üdítőt venni, mert közben nagyon meleg lett. La Speziában nem nézelődtem sokat, különben elment volna a nap ezzel, inkább rögtön az állomásra mentem, ahol épp elértem egy Rimaggioréba induló vonatot. A két város között az út csak 7 perc, azt is a vonatwc-ben töltöttem :), hogy átvegyem a fürdőruhát, meg valami lengébb öltözetet. 
Riomaggiore
Riomaggioréban először is szereztem egy pestos focacciát ebédre (jaj de nagyon finom volt!!!), aztán a város felső részét néztem meg, ami májusban kimaradt, majd a vasútállomás alatti, part menti részt jártam be, végül pedig a tengerparton kötöttem ki. Kicsit mókás volt besétálni ide, mert a nagy köveken vigyázni kellett, nehogy rossz helyre lépjek, annak ugyanis könnyen bokatörés lehetett volna a vége A vízhez lesétálni meg konkrétan fájt, mert a kövek tűz forróak voltak, papucsot meg nem hoztam... Végül csak kiültem egy nagyobb kőre, nem mentem be, jöttek úgy is akkora hullámok, hogy nyakig beterítettek. Leginkább a medúzák riasztottak el, egy pasi lábát jó csúnyán össze is csípték, nem akartam én is úgy járni.
Nem sokat, kb. egy órát voltam itt, mert még Manarolát, a 2. számú falut is meg akartam nézni. Az eredeti terv az volt, hogy belógok a Via dell' Amore  nevű tengerparti ösvényre, mert nem akartam a fél órás sétáért 5 Eurot fizetni, de nem jött össze, mert senki sem jött arra, így lehetetlen volt besurranni. Elővettem hát a füzetemet és boldogan néztem, hogy 10 perc múlva jön egy vonat, így lementem az állomásra. Ott azonban bemondták, hogy a vonat 5 percet késik, majd hogy 10-et, 15-öt...végül 40 perc késéssel jött meg. A Treitalia-nak az elmúlt pár hónapban sikerült elérnie, hogy jobban "szeressem" mint a MÁV-ot...
Manarola
Így végül csak 25 percem volt Manarolára... :( Ez az a kis falu, az amit először, képen láttam tavaly nyáron, akkor még azt sem tudtam, hogy mi a neve és hogy hol található. Sajnáltam, hogy csak ennyi jutott rá, de legalább a partra lejutottam, és nekem is sikerült megcsinálnom azt a fotót, amibe 1 éve beleszerettem. 
Genova
Genovában volt 1 órám a Torinóba induló vonatig, így elmentem sétálni egy kicsit. Sok erőm már nem maradt, csak az állomással szemben lévő téren sétáltam végig és felmentem egy dombra, hogy csináljak pár képet. Visszafele beugrottam a McDonaldsba egy Happy Meal menüért, mert kicsit éhes is voltam, meg kellett másnapra valami reggelire, így a krumplit és a hideg dinnyét megettem, a sajtburgert meg elhoztam. Boltban akartam venni pár dolgot, de az nem volt a közelben, ezért kényszerültem megint gyorskaját venni. Általában azonnal kidobom a Happy Meal-es dobozt, hogy ne égessem magam vele, de most elhoztam...
Nem gondoltam, hogy valami hasznát veszem még, de Torinóba érve még ez is jól jött. Akkora vihar volt ugyanis, hogy csak úgy ömlött az eső, nálam persze sem esernyő, sem esőkabát, még csak egy újság sem volt, amit a fejem fölé tarthattam volna. Ekkor jött a doboz! Arra pont elég volt, hogy míg a buszig elrohantam, nem ázott el a fejem. Szerencsére mikor leszálltam a kolihoz közel, már csak csepegett, így  szétfagyva, de viszonylag szárazon hazaértem. Egy meleg zuhany után jobban éreztem magam, de ekkorra már elmúlt éjfél, reggel viszont a 6,50-es vonattal mentem Milánóba, alvásra ezért nem sok idő jutott!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése