2011. július 27., szerda

Július 11 - Aosta

Reggel 8 körül keltem fel, hogy megnézzem a vonat menetrendet, majd reggeli után előkerestem a librettomat és elmentem az Infopointba leadni. Mondták, hogy csütörtökön jöhetek is az Erasmusos papírjaimért. Egy 11,30-as vonatot néztem ki, elvileg lett volna időm főzni gyorsan egy kis tésztát, de mikor hazaértem, épp takarították a konyhát, így megint elmaradt a meleg kaja. Ezt vártam a hétfőben nagyon, 4 nap McDonalds és croissant után jól esett volna a menzás kaja, de még főzni sem tudtam... Így végül csak két croissanttal indultam útnak.
Egy helyen át kellett szállnom, ott az állomáson gyorsan vettem egy kis csomag chipset, mert éhes voltam és fogalmam sem volt, hogy később hol és mikor tudok majd bármit is venni.  Aosta olyan volt, amilyet a képek alapján elképzeltem: szép nagy hegyek ölelik körbe (némelyik csúcsa még így a nyár közepén is havas), tele van tipikus alpesi házakkal és római emlékekkel. 
Végül annyira éhes voltam, hogy beültem egy kis vendéglőbe és ettem egy tál  finom carbonara spagettit. Ebéd után megnéztem a római színházat és a környékét. Szerencsére ez hétfőn is nyitva volt, ráadásul fizetni sem kellett és még egy kis prospektust is kaptam.
Ezután egy fagyi társaságában körbejártam a belvárost, útba ejtve a többi római emléket (Augustus diadalíve, római híd és fórum, kriptoportikusz) és a városra oly jellemző tornyok, kis erődök többségét.
A kriptoportikuszt már épp az állomásra menet találtam meg, így nem értem el azt a vonatot, amivel simán belefért volna, hogy Pont-Saint-Martinban megkeressem a római hidat. A jegyvétel miatt még a következő vonatot is majdnem lekéstem. Direkt automatából akartam jegyet venni, mert a pénztárnál sor állt, de az automata nem tudott visszaadni, így kénytelen voltam kivárni a sort...
Pont-Saint-Martinba leszálltam, de a központ kicsit távolabb volt, meg azt sem tudtam pontosan, hogy hol van a híd, így csináltam néhány képet, aztán eljöttem egy korábbi vonattal, hogy még normális időben hazaérjek. Chivassoig ingyen utaztam, mert Pont-Saint-Martinban nem volt pénztár és a kalauz sem ért el hozzám. Ott aztán megvolt a rohanás, mert kicsit késtünk és láttam, hogy jön egy korábbi vonat, ami ráadásul Torinó főpályaudvaráig közlekedik. Így először rohantam a pénztárhoz jegyet venni és vissza, majd kiderült, hogy a vágányoknál nincs jegy érvényesítő automata, így visszafutottam megint a pénztárakhoz. Ha nem késik 10 percet a vonat, akkor el sem érem. 8 körül értem haza, a menza még nyitva volt, ezért végre jól bevacsoráztam. Este kicsit beszéltünk Anyuval, msnen, hiszen az elmúlt 5 napban ezt nem nagyon jött össze, aztán egy gyors zuhany után már tényleg úgy feküdtem le, hogy  lesz időm kialudni magamat.
Kicsit rohanósra sikerült a nap a miatt, hogy csak fél 12-kor tudtam indulni, jó lett volna még pár dolgot megnézni, de legalább az idő szép volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése