2011. február 28., hétfő

Február 26 - Óra és piac

Ma is volt órám 10-től. Kicsit furcsa volt, hogy szombaton is órára kell menni, de végül is mindegy, hogy most hétfőn, kedden és szerdán, vagy csütörtökön, pénteken és szombaton van óra. Itt egy félév  két részre van osztva, és mindkettő végén vannak vizsgák, így már április közepén vizsgázni fogok :S. E miatt egy óra, pl. ami nekem van, az háromszor is van egy héten. Az óra jó volt, talán ma kicsit többet is értettem, többször is le tudtam írni egész mondatokat :) . Egyszer, mikor Rómáról magyarázott valamit a tanárnő, szóba került Pirenesi és a Rómáról készült metszetei (http://en.wikipedia.org/wiki/Giovanni_Battista_Piranesi). Ma különböző langobard lelőhelyek szebbnél szebb leleteit nézegettük. Ami nagyon idegesítő, hogy simán ki-be járkálnak és beszélgetnek óra közben a hallgatók. Látszik, hogy nem tanította őket Fodor tanárúr, akkor még levegőt is alig mernének venni...A "kedvencem" az volt, mikor 10 perccel az óra vége előtt besétált egy srác fekete, lakk, michelin baba stílusú kabátban és napszemüvegben az órára, leült a leghátsó sorban lévő ismerőse mellé, és végig pofázta a maradék időt...
Óra után kimentem az itteni  piacra. Azt írták róla, hogy az egyik legnagyobb piac Európában, de mikor odaértem láttam, hogy ezt írták, még nem jártak Pesten a józsefvárosi piacon XD. Végül is egyedül mentem és bár volt nálam fényképező, de nem mertem elővenni. Képes beszámoló innen majd később! Volt itt ugyanis mindenféle ember a kínaitól, az afrikaiakon át az arabokig. Két csarnokban főleg hús és tejtermékeket árultak. Mivel éhes voltam, itt vettem is egy nemtudommit :), de úgy nézett ki, mint egy félbehajtott lángos, amit mozzarellával és paradicsomszósszal töltöttek meg. Kívül a piac egyik részén kínai ruhákat, táskákat stb. árultak, egy másikon mindenféle kacatot, háztartási cuccot, a harmadikon meg zöldségeket, gyümölcsöket. Na itt lehet majd jó fotókat készíteni. Láttam pl. egy akkora paprikát, mint egy padlizsán, meg volt finom eper, narancs, szőlő..Legszívesebben mindent megkóstoltam volna. Végül is egy kis édességet, szőlőt és kenyeret vettem csak. A cicák fele indultam haza, ahol most egy Rotyihoz hasonló színűt is láttam, csak a feje volt kicsit furi :).
Otthon aztán főztem paradicsomost tésztát, neteztem, pakoltam stb. Végül csak hajnali 2 körül feküdtem le, addig nézegettem a menetrendeket, múzeumok honlapjait a neten.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése