2011. február 25., péntek

Február 23 - Egy kis séta, vásárlás, vacsi

Ma 11 kor kellett volna beszélnem Anyuval MSN-en, nem jött össze. 11,20 körül csörög a telefon, hogy hol vagyok: "Aludtam Édesanyám"! :) Jó hatással van rám az olasz levegő, vagy inkább, hogy van redőny az ablakomon. Miután elkészültem, lementem ebédelni, majd elindultam, hogy vegyek ezt-azt és beszerezzek némi borféleséget az esti vacsihoz. Előtte tettem egy kis kitérőt az egyik szomszéd utcába, ahol a tegnap esti olaszról hazafele jövet egy Vespa kiállítóhelyet láttam. Ha nekem egyszer robogóm lesz, azt tuti Vespa lesz. Kicsi, olasz..mi kell még :) A kedvencem a képen látható csíkos, de volt hátul egy szép rózsaszín-fehér is
Aztán nem egyenesen a bolt fele indultam, hanem a Mole és a suli érintésével a cicák felé (Parco Archeologico) vettem az irányt. A Mole Antonelliana napsütésben is gyönyörű. Beugrottam egy prospektusért, hogy mennyi is a Mozi Múzeumba belépő: 7 Euro a panoráma lifttel együtt...meggondolandó, hiszen 1. annyira nem érdekel a mozi, vannak itt még jobb múzeumok, pl. a Museo di Antichitá, vagy a MAO, a Museo d'Arte Orientale; 2. Az üveg=teljesen átlátszó panormáma lifttel felmenni a több mint 160 m magas kupolába nekem, aki a TIK 2. emeletén is fél, lehet, hogy nem túl jó ötlet.
A pár napja felfedezett parkon is átmentem, amit Giardini Reali-nak neveznek, mivel a Palazzo Reale-hoz tartozik. Egyes részei le voltak zárva, gondolom oda csak a múzeumot megtekintve lehet bejutni.
Út közben találtam egy turista információt is, ahonnan újabb prospektushoz jutottam a múzeumokról és Torinóról. A Parco Archeologicohoz érve nagyon megörültem, mivel a múltkori cicus is ott volt, bár elfutott, mert nem vittem neki kaját :). De aztán jött egy gondolom a múzeumban, a közelben dolgozó férfi, aki vitt nekik kaját. Aztán kiszúrtam egy másik cicát is. Én ilyen gyönyörű fekete macskát nem láttam! Olyan volt, mint egy igaz fekete párduc, csak a kicsinyített mása. Aztán a pasi odajött hozzám, mert látta, hogy vadul fotózom őket. Olaszul beszélgettünk egy kicsit, bár én többnyire csak bólogattam. Annyit megtudtam, hogy ő román származású, meg valamit magyarázott az oroszokról. De, állítólag itt vagy 40! macska van :)
Innen már tényleg a kinézett bolt felé indultam. Még jó, hogy előtte sétáltam kicsit, mert pont a szieszta idő kellős közepén indultam el. De azt nem tudtam, hogy az élelmiszer boltok jó része pont szerda délutánra bezár...nagyon jó...Épp elindultam haza, mikor kiszúrtam egy nyitva lévő boltot! Győzelem! Kaptam mindent amit akartam. Aztán pihentem kicsit délután, beszéltem az otthoniakkal, majd 8 előtt elindultam a vacsira. Kiellemes estét töltöttünk együtt 5-en egy finom carbonara tészta és pár pohár bor mellett. Kép is készült, csak nem az én gépemmel, de majd bepótolom és később felrakom. Valamikor 1 után indultunk hazafele hárman. Remélem több hasonlóan jó este is lesz még!

4 megjegyzés:

  1. Ó, ezt a Mozi Múzeumot én szívesen megnézném... majd áthoppanálok valamelyik nap, jó? :D Tök jó, hogy találkoztál magyarokkal. Ők melyik egyetemekről jöttek?

    VálaszTörlés
  2. Persze, hoppanálj csak nyugodtan! De előtte írj, nehogy megijedjek XD
    A lányok Bp-re, a Kodolányira járnak turizmus-vendéglátásra, de azóta negismertünk egy srácot, aki meg az ELTEre földrajzra.

    VálaszTörlés
  3. Szia Zsike!

    Kicsit lemaradtam ezen a héten az olvasásról, de most bepótoltam. :)
    Tényleg nagyon jó olvasni a történeteidet, nagyon örülök, hogy ilyen szép és jó helyen vagy! :)

    Vigyázz magadra, és majd írtál!

    Puszi
    Norbi

    VálaszTörlés
  4. Ciao!
    Én meg az írással vagyok lemaradva mindig:) Örülök, ha tetszenek a bejegyzések, nektek írom!

    Zsike

    VálaszTörlés