2011. február 20., vasárnap

Február 16 - Infopoint, étterem felfedezése

Kicsit elcsúsztam a blog írással, ezért elnézést kérek, de ebben több ok is szerepet játszott: az utóbbi napokban volt pár hivatalos teendőm, aztán olyan szép idő lett, hogy kár lett volna kihagyni a belváros felfedezését, máskor meg nem volt netem, továbbá sikerült a kedvemet is elvenni az írástól.

Ez utóbbi miatt most egy rövid szolgálati közlemény következik:
Nem kötelező olvasni a blogomat! Elsősorban azoknak a barátaimnak és ismerőseimnek írom, akiket tudom, hogy érdekel mi van velem és akiktől az utóbbi napokban sok pozitív visszajelzés érkezett az írásaimmal kapcsolatban. Mert ők elfogadnak olyannak amilyen vagyok. Előre figyelmeztetek mindenkit, hogy nem csak olyan témákról írok majd, hogy jééé, milyen szép ez a város, vagy xy építtette ezt a palotát. Biztosan szó lesz a divatról, ételekről is, véleményem szerint ezek is hozzá tartoznak Olaszország kultúrájához. Ha találkozok egy aranyos macskával, kutyával, előfordulhat, hogy berakom ide a fotóját, mert tetszik. Ez vagyok én, a nagy állat mániámmal. Ha nem tetszik, lehet találni más elfoglaltságot. De köszönöm szépen nem kérek a blogom reklámozásából, mert nem azért írom, hogy minél többen olvassák. Pláne nem kérek belőle, ha "nem létező elmének" titulál az illető! Véleményem szerint ez nem fér bele a cukkolás kategóriába, hanem inkább sértés!

Ez a nap a legfontosabb hivatalos dolgok elintézésének lett volna szánva, de sajnos ezeket csak részben sikerült megvalósítani. Direkt korán felkeltem, hogy elintézzek mindent időbben és odaérjek a 12-re, a Paolo de Vingoval (ő a régészeknél az Erasmus koordinátor) megbeszélt találkozóra az itteni Régészeti Tanszékre. El kellett mennem az Infopointba, ahol a bejövő Erasmusosokkal foglalkoznak. Még mindig szakadt az eső és direkt az útra vásárolt esernyőm naná, hogy szétjött, ezért addig húztam a dolgot, hogy 11 után sikerült elindulni. Jó, hogy minden itt van a koli 5 perces környékén. Az Erasmus irodában szerencsére nem volt senki, így rögtön velem tudott foglalkozni az ott dolgozó úr. Kinyomtatott egy igazolást a megérkezésemről, megkaptam az indexszem (libretto), ami egy pici, piros könyv, és egy egyetemes dossziéban adott egy rakat szórólapot, tájékoztatót, térképet (még jó, hogy otthon nem vettem 1700 Ft-ért!). A legjobban annak a chipkártyának örültem, amivel kedvezményes étkezést lehet igénybe venni az otthoninál is olcsóbb árakon!
Pont délre értem a tanszékre, ahol a portás hölgy csak olaszul beszélt :) Annyit sikerült elmondanom, hogy kit keresek, ő mondta, hogy nincs itt, hanem konferencián van, mire én mondtam, hogy tudom, aztán meg néztem ártatlan szemekkel. Végül megkérdezte, hogy megbeszéltük a találkozót? Erre én mondtam, hogy sí, sí (ez már nagyon megy :).  Majd leültem és vártam, vártam, vártam...50 perc után meguntam a dolgot és mivel éhes is voltam, eljöttem. Sajnálom, hogy nem tudtunk beszélni, főleg mert elvileg jött volna az a Tanárnő is, akivel először lesz órám. De talán a jövő héten! Mivel egy óra is elmúlt, már jó éhes voltam. Elővettem azt a prospektust, amiben azok az éttermek vannak, ahol kedvezményesen lehet étkezni. A címek szerencsémre térképekkel vannak rajta illusztrálva, így kiszúrtam az egyiket ami a kolihoz közel van. Sétáltam, sétáltam, mikor odaértem jött a meglepetés: jééé, ez a kollégium és a szobám alatt van. Benn aztán feltöltöttem a kártyámat pénzzel, majd fél órát böngésztem az árakat, hogy akkor most hogy is van: kis menü, nagy menü. pizza menü, mit tartalmaz egy menü stb...Végül egy kis adag tészta mellett döntöttem, mert még nem láttam át az egész rendszert.
Tészta 0,88 Euróért ( kb. 240 Ft)

Ha az ember nagyon éhes azért magában kevés, de tudván, hogy otthon vár Anya muffin+pogácsa hegye, gondoltam elég lesz. De azzal a tudattal távoztam, hogy jövünk ide vacsorázni is!
Hazaérve írtam emailt Prof. de Vingonak, hogy akkor máskor ráér e (azóta sem kaptam választ), majd átnéztem a kapott papírokat.
Sajttal töltött sonkatekercs főtt burgonyával, buci, körte és csokipuding
7-kor nyit újból az étterem, le is mentem azonnal. Egész menühöz nem voltam elég éhes, ezért csak a 2. fogást kértem ki és a tészta helyett csokipudingot választottam.  Egy egész menü egyébként 2,5 Euro és tartalmaz egy adag tésztát, húst (vagy halat, sajtot) körettel, gyümölcsöt vagy édességet, kenyeret egy bucit és vizet. A kis menü (1,6 Euro) ugyanez, csak hús+köret nélkül, de salátával. Minden fogásnál van 2-3 választási lehetőség, így változatosan lehet étkezni. Ja, meg van még a pizza menü 2,5 Euróért, ami tartalmaz 1 egyszerűbb pizzát, salátát, gyümölcsöt vagy édességet. Ezért nem nagyon fogok főzni, mert amennyit eszek, nem érné meg. Vasárnap nincs menza, szóval akkor kell, de hétköznap és szombaton egyszerűbb és változatosabb, ha menzán eszek.
Vacsora után a közelben sétáltam kicsit, de sajnos még mindig esett, ezért nem merészkedtem messzire. Ami rögtön megfogott még itt, azok az édességboltok. Tele van velük a város, mindenhol finomabbnál finomabb és persze jó drága csokoládékat árulnak sokféle kiszerelésben.
Az egyik bolt kirakata csokikrokodillal:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése