2011. február 24., csütörtök

Február 21 - Találkozás az olasz tanárnővel

Hasonló napnak indult, mint az előző: semmi hivatalos teendő, még órám sincs. Így  blogírást és olasz tanulást terveztem, de nem így lett. Kb. 1 órakor értem vissza a szobámba az ebédről, bekaplcsoltam a gépet és megnyitottam az emailjeimet. És láttam, hogy Prof. de Vingo ekkor válaszolt az 5 nappal korábbi emailemre. Azt írta, hogy ő most nincs Torinóban, de a tanárnő akit keresek, ma egész nap benn van a tanszéken. Gyorsan megkerestem a papírjaimat, végig gondoltam, hogy mit is kell megbeszélnünk, utánanéztem néhány kifejezésnek, aztán átmentem a Régészeti Tanszékre. Most egy másik portás nő volt ott, aki feltelefonált a tanárnőnek, hogy egy "külföldi diák keresi". Kb. fél órát kellett várnom, aztán felmentem az irodájába. Teljesen másként képzeltem el, de az a lényeg, hogy nagyon kedves volt. Angolul beszélgettünk, ami érdekes tud lenni, mert az olaszok bizonyos szavakat furcsán ejtenek. Ezért volt egy-két pillanat, amikor néztem nagyon értelmesen, hogy most mit akar :).  Megbeszéltük, hogy mivel nincs előképzettségem a témában és ugye anyanyelvi szinten nem tudok olaszul, így valószínűleg fogok kapni egy angol könyvekből álló bibliográfiát és majd abból vizsgázok, de papíron maradhatnak a kurzusaim. Azért persze az óráira bejárok majd, hogy tanuljam a nyelvet, nézzem az illusztrációkat stb. Mindenesetre angolul vizsgázni is kihívás lesz!
Aztán gondoltam, ha már úgy is kibújtam otthonról, sétálok egy kicsit a környéken. Találtam is két parkot, ahova majd ha már zöldek a fák visszatérek fényképezőgéppel. Meg vettem lekvárt :) Jó, hogy szeretjük a hazai ízeket, meg minden, de azért a kolbászos bucit is meg lehet unni 1 hét után.
A kolbász már egy másik történet és még Magyarországra nyúlik vissza. Tanulva a 3 évvel ezelőtti esetből, hogy itt a kolbász nem olyan fincsi, fűszeres, mint nálunk, hanem világosabb és  furcsa ízű, ezért Anya felvértezett egy kb. 40 cm hosszú, csípős hartai kolbásszal (ami akár önvédelmi fegyverként is funkcionálhatna :), hogy hozzak egy kis hazait is. Még kb. 30 cm megvan, úgyhogy van mit ennem egy ideig reggelire :)
Az este olaszozással telt, mert másnap volt az első olaszórám, amin szintfelmérőt írtunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése