2011. február 25., péntek

Február 22 - Olasz szintfelmérő

Tegnap, mivel csak adódott megint elintéznivaló, aztán meg mászkáltam, megint nem igazán jutott időm olaszozni. Így mivel ma csak este 6-ra kellett mennem, a tanulásnak szenteltem a napot, legalább a nyelvtant, amit eddig vettünk át akartam nézni. Délben szokás szerint lementem enni a menzára, ahol újabb finomságot kóstolhattam meg: spenótos tészta (a kedvenc) és mozzarella paradicsomszósszal+olivával, köretnek meg párolt zöldség.
Ebéd után még jobban belehúztam a tanulásba, persze gyakran beiktattam internet szüneteket, hogy el ne fáradjak nagyon :). 6 előtt kb. 10 perccel indultam el. Még a koliban bemutatkozott újabb két srác, így már mondanám, hogy egész sok nevet tudok, de nincs így, mert sokszor nem értem mit mondanak XD. Ezért mutatkozok be én is inkább Elizabeth-ként, mert esélytelennek tartom, hogy  ki tudják mondani azt, hogy Zsike, vagy Erzsébet, és még hogy meg is jegyezzék...
6 előtt oda is értem, jó, hogy az olasz is itt van a szomszédban. Az óra előtt hallottam, hogy két lány magyarul beszélget, így hozzájuk csapódtam, mikor leültünk a teremben. A pasi, aki az olaszt tartja nem angolul beszélt ám, nem...olaszul, végig :) De azért nagyjából amiket mondott megértettem. A tesztre 1 és 3/4 óránk volt. Először, mikor átfutottam, csak annyit gondoltam: OMG! Azért nem ilyenre számítottam. Felépítésre olyan volt, mint egy nyelvvizsga, csak a nehézségi szintet nem tudtuk. 1-1 rész volt, ahol tényleg azért választottam, amit választottam, mert az volt a véleményem, hogy az a helyes, de a nagyobbik részét tippeltem. Hiába tudom a nyelvtant, ha olyan szövegek vannak, amit nem ért az ember: volt egy az olasz kórházi ellátásról, hogy mikor milyen orvoshoz kell fordulni, egy másik meg a mediterrán diétáról szólt, amiről eddig nem is hallottam, a harmadik meg a füvezésről. Na, hát pont ezekben a témákban nem vagyok otthon :). A többi feleadat is hasonló volt...azért közben jókat nevettünk néha. Közben a tanár felírta az emailcímét a táblára, hogy másnaptól ott lehet érdeklődni az eredményekről+a bolt címét, ahol a kurzus nyelvkönyvét meg lehet venni. 12,5 Euro, csodás!
Miután mindhárman befejeztük a tesztet, kinn megbeszéltük a dolgokat, majd kiderült, hogy van még 2 lány is. Így már 5-en vagyunk itt magyarok:) Sőt, másnapra egy vacsora meghívást is kaptam kettejük lakásába. Végre 1 hét után történt valami:)
Mielőtt haza mentem, még beugrottam vacsizni. Sajnos nem volt annyira jó a választék, így paradicsomos rizst ettem. Erről nem készítettem fotót, gondoltam megkímélem a társaságot :), bár ennél vannak furcsább dolgok is a menzán. Itt a rizst nem úgy csinálják, mint nálunk, hogy száraz, hanem ez pl. úgy nézett ki, mint ha a kész rizst és paradicsomszószt összekevernénk. Láttam már valamilyen barnás szósszal is, hát nem nézett ki valami gusztusosan :D

2 megjegyzés:

  1. Ciao Drága!! Na mi van máris fiúzol? :D
    Csak így tovább!! És aztán szépen beszéljél nekem olaszul, szebben mint én :)
    Baci, Orsi

    VálaszTörlés
  2. Nem fiúzok én, de ahogy eddig láttam az emeleten csak fiúk laknak XD

    VálaszTörlés