2011. április 3., vasárnap

Március 29-30 - Rohangálás, teszt és a csokifesztivál

Március 29, kedd
Délelőtt elmentem az Infopointba, hogy feljelentkezzek a vizsgámra és kinyomtassák nekem a statinomat (egy matrica, amit a vizsgára kell vinni). Statino: jöjjek vissza 2-3 nap múlva, akkorra kész lesz. Vizsga jelentkezés: nem működött a rendszer, ott álltam fél órát a semmiért...Végül a nő adott egy cetlit, hogy próbáljam meg otthon. Innen a pályaudvarra mentem, hogy megérdeklődjem van e akciós jegy 29 vagy 39 Euroért Velencéből Budapestre április 20-ra (megyek hazaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! :). A netes oldaluk szerint van, az állomáson persze azt mondták nincs, csak 55 Euros normál jegy. Nagyon jó!!!
Az állomásra menet találtam ezt: tökéletes húsvéti ajandék lenne: alul csokitojás, felül meg egy bika :)
Mentem is haza gyorsan, Anya már várt is MSN-en. Elmeséltem, hogy mi van és míg elmentem ebédelni, ő otthon elment és megvette a jegyet. 29 Euros sajna nem volt, de a 39-esből elhozta az utolsót. Én komolyan nem tudom, hogy hány akciós jegy van 1 vonatra, ha 3 héttel az indulás előtt már nincs... Már csak azért aggódhatok, hogy megjön e a levél :S
Jól elment a nap a semmivel, így olaszra maradt kb. 1,5 órám tanulni...A teszt úgy érzem jobb lett, mint az előző, mert most a szövegek nagy részéből valamit legalább értettem és nem úgy volt, hogy se kép, se hang az összesnél. Csak a hallgatós rész nem ment, mert a teremben nagyon rossz a magnó, de a tanár mondta, hogy a többiek sem értették. A legutolsó feladat az mókás volt: 4 téma közül kellett választani és írni max 1,5 oldalt. Az írással is úgy vagyok, mint a beszéddel, hogy hiányos szókinccsel nem igazán megy. De fél oldalt csak összehoztam. Végül azt választottam, amiben egy olasz könyvről/filmről kellett írni. Mivel a "State buoni se potete"(Legyetek jók, ha tudtok) az egyik kedvenc filmem, ezért nem volt kérdés, hogy erről írok. Este szerettem volna menni Aperitivora, mert annyira jó volt a múltkor is, de nem éreztem jól magam, meg esett is, így aztán otthon maradtam.
Március 30, Szerda
Ezt a napot a fordításnak szántam, de ebéd után rossz voltam, nem tudtam ellenállni a kísértésnek és kimentem a csokifesztiválra. Egy hétig Torinó a csokifőváros! Volt itt minden: forró csokoládé, kerek csokoládé, legó csokoládé, fehér csokoládé, rózsaszínű csokoládé és még sorolhatnám órákig, de inkább beszéljenek a képek.

Persze jó drága volt minden, 1 egyszerű tábla kézműves csoki 3,5 Euro, a többiből is 10 dkg 4-8 Euro között mozgott. Így végül csak egy pici, 32 grammos epres fekete csokit vettem 1 Euroért. Este meg is ettem! Nem hiába drága (nekünk), nagyon-nagyon finom volt! Elhatároztam, hogy egy fehér csoki másnap még belefér :) . A nagy kedvenc az utolsó képen látható, általam CsokItáliának nevezett csokoládé-költemény volt. 13,5 méter hosszú, 14,000 kg csokoládéból készült mestermű, amire dísznek még Olaszország leghíresebb nevezetességeit is kifaragták! Anya csak annyit mondott, hogy neki Szardínia is elég lenne, de én beérném a Colosseummal is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése