2011. április 13., szerda

Április 8-9 - Nyár van, nyár!

Végre meg jött a nagyon jó idő amit vártam! 26-28 fokot mondtak a hétvégére, de napközben jólval 30 fok felett volt a hőmérséklet. Ez az én időm! :) Pénteken reggel kihagytam az órát, mert nem láttam sok értelmét annak, hogy megint végig köhögjem az egészet + úgy voltam vele, hogy a jövö héten úgy is bemegyek minden órára. Legalább fordítottam egy keveset délelőtt is. Ebédkor aztán sikerül úgy telennem magam, hogy ha hazamegyek, tuti azonnal elalszok, így inkább lementem a Pó partjára sétálni egy kicsit.
Amikor legutoljára erre jártam, zöld és virágzó fáknak nyoma sem volt. Teljesen más képet mutat így tavasszal a város! Kb. 20 perc után elindultam hazafele, mert farmerben nem bírtam a 30 fokot, meg ugye várt a tanulnivaló.
Szombaton fel is keltem, be is értem időben az egyetemre. Már gyanús volt, hogy be van csukva a terem ajtaja (még órán sem szokták becsukni) és hogy sötét van: nem is volt benn senki. Pedig csütörtökön még határozottan azt mondta a tanárnő, hogy lesz óra. Nem sokkal később leesett, hogy a következő héten nem lesz több óra, mert az már vizsgahét...Na, ez kb. olyan befejezése volt a negyedévnek, mint ahogy kezdődött, amikor az első órán nem találtam meg a termet... De elvileg tudom, hogy mikor és hol lesz a vizsga, már csak fel is kéne készülni rendesen. :)
Óra helyett így elmentem vásárolni, mert húsvétra szeretnék pár dolgot hazavinni: pl. olyan kalácsot/sütit amit itt esznek + meglepetéseket :) Útközben belebotlottam egy Vespa boltba, ahol megláttam álmaim robogóját! Eddig a vajszínű és a halvány mentazöld volt a kedvenc, de mostmár ő:
Csak 2600 Euro körül volt az ára...úgyhogy most nem veszünk robogót... :(((((
Mire hazaértem és elpakoltam már mehettem is ebédelni. Kaja után kicsit hazajöttem pihenni és fordítani, majd  2-3 között ha már ilyen szép idő volt, egy kis kerülővel a Parco Valentino felé vettem az irányt.
Eredeti célom a botanikus kert lett volna, de nem sikerült megtalálni a bejáratot. Volt egy annak kinéző kapu, de ott nem volt senki sem, ráadásul egy táblára az volt kiírva, hogy 50 m-re balra lehet bemenni. Erről annyit, hogy kb. 200 m-en keresztül csak kerítés volt...De legalább megnéztem a Castello del Valentinot. Nem láttam, hogy be lehetne menni, de remélem egyszer sikerül, mert már kívülről is gyönyörű az épület. Maga a park is nagyon szép. Olyan érzésem volt, mint ha a Margit-szigeten sétálnék.
Végül is nem kellett botanikus kert ahhoz, hogy virágzó fákat, tavacskákat és vízesést lássak, mert az egész olyan, mintha egy nagy botanikus kert lenne. Mivel meleg volt, mindenképp szerettem volna venni valamilyen hűsítőt, jégkrém persze nem volt olyan, amilyet akartam, de csak sikerült találni egy standot, ahol volt jégkása. Mivel a citromos dolgokat nem szeretem, az epres meg nem volt kész, így mentásat kértem. Nem kellett volna! Akármilyen jól is néz ki, az íze szörnyű volt. Korábban szerettem a mentás dolgokat, de két rossz élmény után egy időre elment a kedvem tőlük.
Nem igazán húzott haza a szívem tanulni, így még elsétáltam a Borgo Medievalehoz. Ez egy a 19. század végén épült falu rekonstrukció, ami a 15. századi piemonti építészetet mutatja be. Azt hittem, hogy fizetős lesz, de a falu részbe ingyen lehetett bemenni, csak a vár fizetős, ahol a múzeum van. Oda majd leközelebb! Nagyon-nagyon tetszett! Tényleg olyan volt, mint ha egy középkori faluban sétálna az ember. Volt templom, vár, különféle mesterségek  műhelyei is képviseltették magukat. Az ajándékboltokban nagyon vissza kellett fognom magamat, hogy ne vegyek semmit, de kinéztem egy cica alakú Torinós kulcstartót, amit később lehet, hogy megveszek. Ami még nagyon tetszett, az az egyik képen látható mini fegyver arzenál, abból is a buzogányok. A pár évvel ezelőtti fegyvertöri vizsga óta szeretnék egyet! XD Olyan 15-20 cm-sek voltak és 13 Euroba kerültek. Ez szerintem nem olyan sok, csak nem akarom buzogányra költeni a pénzemet! :) Megnéztem még egy szép szökőkutat, majd elindultam hazafele. 2-3 órás kirándulást terveztem, ebből lett 4 és fél óra! A part mentén sétálva láttam, hogy közlekednek menetrend-szerinti hajók is. Mivel a jegyár nem olyan vészes, így még az is elképzelhető, hogy legközelebb hajóval jövök megnézni a várat. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése