2011. április 25., hétfő

Április 14-18 - Vizsgapánik...

Az öt nap eseményei bőven beleférnek egy bejegyzésbe, hiszen másról sem szólt ez a pár nap, mint a tanulásról...
Amúgy is izgulós embernek tartom magam, aki csak akkor hiszi el, hogy sikeresen átmehet egy vizsgán, ha az tényleg megtörtént. Most még fokozta a dolgot, hogy nem ismertem a tanár vizsgáztatási szokásait és még az az "apróság", hogy ezúttal nem magyarul, hanem angolul kell majd valamit összehozni. Kivételesen örültem, hogy egyedül voltam és a barátok+család meg otthon, mert nagyon nyűgösen telt el a hazautazás előtti hét. Ha lett volna valaki ismerős a közelemben, szegény csak hisztis Zsikéből kapott volna rendesen. :)
Amikor épp nem tanultam, az otthoni programok+tennivalók szervezésével, összeírásával töltöttem el az időmet, vagy épp colomba  vadászatra mentem, hogy megtaláljam a legjobbat otthonra. A colomba az a süti, amit az olaszok húsvétkor esznek.

Kép forrása:http://www.mizchef.com/wp-content/uploads/2010/03/colomba.jpg
Nem a legolcsóbbak, a képen látható klasszikus variációk 3,5 Eurótól kezdődnek, de láttam 15-ért is. Végül csokisat vettem 4 Euroért a Conadban 50%-os kedvezménnyel. :)
16-án, szombaton aztán elkezdtem összepakolni az eddig vett szuveníreket, könyveket, újságokat és kajákat, amiket haza akartam hozni, ekkor nyilvánvalóvá vált, hogy szép küzdelem elé nézek, amikor mindezeket megpróbálom majd begyömöszölni a bőröndömbe. A nap megdöbbenését a menza szolgáltatta: vacsira nyúlcomb volt...ezért maradtam a tésztánál!
17-én vasárnap délután írtam sms-t Andreának, annak az olasz lánynak, akit az órán ismertem meg, hogy biztos akkor és ott lesz e a vizsga, ahogyan tudom. Szerencsére megerősített a dologban, de a hosszas sms-ezésünk során több olyan dologra is fény derült, amiről eddig fogalmam sem volt. Még szerencse, hogy nem hallgattam az Infopointosokra, akik azt mondták, hogy Erasmusosoknak nem kell online jelentkezni, mert kellett. A feljelentkezés ideje sem mindegy, mint nálunk, ez adja ugyanis a vizsgázó hallgatók sorrendjét. Andrea segítségével tudtam meg, hogy van egy lista, amit látva először igencsak kikerekedett a szemem: 68!!! hallgató volt 1 napra feljelentkezve, ebből én voltam a 48. ... Ráadásul azt is megtudtam, hogy van, amikor nem fejezik be 1 nap alatt a vizsgát, hanem átcsúszik másnapra is. Ennél a résznél ijedtem meg igazán, mert 19-én este nekem olaszom van, másnap meg megyek haza, így azon túl, hogy átmegyek e, már aggódhattam azért is, hogy sorra kerülök e aznap.
18-a, hétfő a totális káosz napjának is nevezhető. Olvastam, olvastam, de nem sok minden maradt meg belőle. Hajnali 2-3 táján aztán úgy döntöttem, hogy lefekszem és alszok egy kicsit, mert sok értelme nem volt már akkor a tanulásnak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése