2011. április 23., szombat

Április 12-13 - A pók visszatér & Erotika kiállítás XD

Még mielőtt bárki arra az Erotika Kiállításra gondolna, amit kis hazánkban szoktak néha rendezni, ki kell ábrándítanom mindenkit, nem erről lesz szó, tehát aki e miatt kattintott ide, az csalódott lesz! :)
Április 11-17 között rendezték idén Olaszországban a Kultúra Hetét, amikor is minden állami múzeumba ingyenes a belépés. Jobb időpontra nem is tehették volna, mint a vizsga előtti hétre, amikor egy perc szabad ideje nincs az embernek...De azért nem hagytam magam és elhatároztam, hogy valahova akkor is elmegyek. 12.-re, keddre a Museo di Antichitá-t terveztem be, de mivel nem volt olyan jó idő, így inkább átpakoltam másnapra a dolgot, erre a napra maradt a tanulás. Természetesen egy körül még javába fenn voltam és szótáraztam a gépnél, mikor egyszer csak feltűnt, hogy valami "leesett" a plafonról. Szétnézek...hát nem egy újabb büdös pók mászott a földön?! Persze nem rohanhattam a porszívóért, mert ha hajnali 1-kor bekapcsoltam volna, tuti még mindig én lennék a közellenség a koliban. Mikor elkezdett mászi a falon nem hagyhattam megszökni, felkaptam a legnehezebb újságot amit találtam (természetesen nem a Vogue-ot :) és hozzávágtam. Egy ideig néztem...semmi mozgás, majd fogtam a partvist, hogy kilökjem az újságot pókhullástól a folyosóra és akkor megmozdult a dög...már nem érdekelt mi lesz és a partvissal adtam neki rendesen...Az incidens jobban felébrsztett, mint két doboz energiaital, de komolyan! Bár azért a továbbiakban maradnék a trutti-fruttis löttyöknél...

A múzeum bejárata
Szerdán aztán nagyon szép idő volt, így ebéd után elsétáltam a múzeumba. Fényképezni nem lehetett, bár ez most annyira nem szomorított el. A honlapjuk alapján, miszerint etruszk, római, görög, népvándorláskori és középkori gyűjteményük van, meg a tény, hogy itt volt az egyik langobard hercegség, sokkal jobbra számítottam. Angol kiírások sehol, könyvesbolt nem volt, a kiállított tárgyak még nem is kronológiai sorrendben voltak, hanem össze-vissza, néhol elég rossz megvilágítással. A langobardokat pl. csak egy-egy tárlónyi kard+kerámia képviselte, fibulából volt 2-3 pár + 1 korongfibula. Bezzeg ugyanolyan szürkésbarna pattintott kőeszközökből annyi volt, hogy egy csorda mammutot meg lehetne ölni vele...
Mikor már kifelé indultam, akkor akadt meg a szemem egy termen, ahol még nem jártam. Ez mentette meg az egész napot. Itt egy időszaki minikiállítást rendeztek be a következő címmel: "Amore ed erotismo nell'antichità" XD Olasz tudás nem kell a megértéséhez, volt itt minden, ami fallosz...Mottója lehetne a kiállításnak, hogy "Sok jó fallosz kis helyen is elfér". XD Az egész ugyanis nem volt nagyobb, mint pár négyzetméter, de volt ott minden: kis fallosz, nagy fallosz, fallosz szárnyakkal, bronz fallosz, mérethű üveg fallolsz, nyakláncra fűzhatő amulett fallosz, fallosz ábrázolás terra sigillatán, mécseseken, szélcsüngő falloszokkal és még sorolhatnám! Hát azt hiszem ilyen sokszor sem írtam még le ezt a szót! :) Ilyneket látva, meg egy pár ókori, középkori sztorit ismerve nem bírom, amikor idősebb nénikék/bácsikák azzal jönnek, hogy a mai fiatalok mennyire romlottak!
Hazafele aztán kerülő uton mentem, hogy vegyek pár dolgot hétvégére és csináltam néhány újabb fotót a kizöldült városról.

Ünnepi ruhákat árusító bolt kirakata

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése